onsdag 26 mars 2008

Känner ett

lugn över att tentan är över. Det kändes bra i går när jag lämnade in mina papper. Ser nu fram emot middagen med diplomutdelning på tisdag. Sedan är det dags för nästa kurs i maj!!!!!! Och ett inspirationsseminarium för de som vill starta eget.

Innan kurs nummer två skall jag vila, på riktigt, få luft, sol (förhoppningsvis) och ny ork till att vara mamma åt de fantastiska två. Är sjukskriven på 25% fram till 13 april. Tyvärr känner jag en stress över R´s jobb, då han har en kollega som "undrar vilka tider han skall jobba" osv....... Inte mycket till avslappning då för mig. Har faktiskt insett att jag är viktig. Jag har ett ansvar, att må bra och vara en bra förälder. Mår jag inte bra kan jag inte vara det. Samtidigt som jag känner dåligt samvete över att jag mår som jag gör. Lite som att jag borde bita ihop. Men det är inte så lätt när en sorts panik väller över mig ibland. Att kunna åka i väg på kurs, sminkad och snyggt klädd har gått bra, men det är inte många av kursdagarna som jag inte har gråtit och varit mycket nere innan. Blir inte klok på mig själv.

Syrran och jag åkte på en tur runt halva stan idag (jag bara älskar vår stora fina lättkörda amerikanare) för att hämta läkarintyg och åka till röda korsets loppis. Fyndade lite! Två speglar, två mysiga koppar (gamla höganäs) som påminner mig om min mysiga moster i skåne, en glasflaska/skål (?) med glaslock, leksak till Ellen och en lampfot. Letar efter en skänk/sideboard i gammal modell till vardagsrummet. Har precis börjat inse hur härligt det är att gå på loppis, hur bra det känns miljömässigt att köpa second hand, och härligt att få fynda. :)

Våra underbara tjejer sover sedan sju. Vi sitter i soffan med varsin gobit och en flaska välling, sedan lägger en av oss Ellen som i princip sover och Maja har börjat vilja gå (!) till sitt sovrum. Sedan sover de! Snart dags för storsäng till Maja.

Imorgon är det disputationsfest för en kompis, svåger F fyller år imorrn, och har kalas på lördag. Roliga saker att se framemot. Och vi sover rätt ok nu. Stumpan vaknar max två ggr/natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stooor kram till dig...

Tänker varje dag på er....

Kram K