söndag 9 mars 2008

Har precis svalt

den sista tuggan av den goda lunchlaxen. Filéer med cremebonjour dijon, honung och dragon. Fullkornspasta och Maja´s goda bönsallad, denna gång med majs, blandade bönor och kidney. Inte trodde man i sin vildaste fantasi när man var liten och rös av bönorna i skolans chili con carne att man skulle älska bönor så här!? Maja är en hejjare på att blanda, krydda och få till goda dressingar. Hon kryddar mycket, och det blir super!

Lunchen ger mig den energi jag behöver för att ta ut allt från klädkammaren. Nu skall arbetsrummet/mitt krypin/min lilla oas byggas och planeras. R och Maja har åkt till byggmax och ikea, Ellen sover så nu kör vi!!!!!!!!!!!!!

;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det kul att få "hjälp" i köket. Jag har dock inte varit så modig och låtit Alba krydda maten än. Glöm inte bort att ta det lite lugnt och vila också.
Kram Johanna

Anonym sa...

Wihooo vilken underbar energi!!

Kram syrran som inteinteinteinteINTEINTEABSOLUTINTEALDRIG är avundsjuk på din "oas"....