onsdag 16 april 2008

Fika




Hämtade både Maja och David på dagis idag. Maja var lycklig över att David skulle följa med, hon skrattade till nästan lite smått hysteriskt av glädje! De hjälpte mig att dra vagnen, och innan vi påbörjade den stora vandringen hemmåt satt de på varsin sten och mumsade banan. De var så rörande söta när de satt där och bananmumsade sådär som bara dagisbarn kan göra. Det var mycket att upptäcka på vägen, varenda liten myra och intorkad daggmask var ett äventyr. Tills slut tröt orken för de små gående juvelerna, så Ellen sattes i babybjörnen och M + D i vagnen. Jag kände mig som värsta supermom! Hem kom vi och då var det dags för lite mysigt saft och bokstavskexfika. Färgerna på bilderna är otroliga. David är så fin i turkost, och Maja i rött. Tänk när jag kan fota de utan dessa "störande element" som de gula väggarna är i. Färgerna kommer att bli ännu mer framträdande och klara med vit bakgrund. (Får väl kolla upp färger/olika vita när jag beger mig till Colorama för att hämta en inspirationspåse från butikschefen som är en pappa ur föräldagruppen har gjort åt mig. Fick ett sms igår där de gratulerade och skrev att jag skulle komma dit och hämta en påse inspiration!!!!! Blir så glad!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bara smälter..... GUD så söta de är. Så fina ungar ni har!

Kram Johanna

Fia sa...

Vilka sötnösar till barn! Va stora dom börjar bli, ser så förståndiga ut så! Roligt att dom verkar komma så bra överrens. Fika är alltid smaskens, både som liten och stor! :)
Helt otroligt att lillasyster redan kan gå med gåvagnen!!
Hoppas allt är bra med dig oxå, det är så roligt att följa din blogg!
Kram Fia