måndag 14 april 2008

Måndag

Solen tittar fram lite blygt mellan molnen. Ellen sover på balkongen sedan tre (!) timmar. En kopp kaffe vid datorn. Maja är på dagis och leker och busar. Livet är bra!

Ikväll skall jag till Stockholm för att gå på konsert, backstreet boys! Hahahahahahah! Skulle åkt med syrran plus kompis C, men de är dåliga. Syrran har otroliga smärtor efter sin op i fredags (tycker så synd om henne....det blev ambulansfärd i fredagsnatt..) och C är dunder fökyld. Som rara backupper har jag svägerskan J och vännen C! Vi skall se till att digga ordentligt för sjuklingarna. Var ju med på nkotb tiden, så det skall bli intressant att se detta. Bara denna förrvirrade småbarnsmamma inte glömmer biljetterna som så fint ligger i Davids ryggsäck på dagis istället för i min plånbok...

Var på ikea igår med C (ej den förkylda!) och shoppade lite. En toppenförvaring till hallen för mössor, vantar, sockor och liknande, de obligatoriska värmeljusen olus en otroligt söt liten ljusrosa vas. Spanade även på lite nytt till lekrummet. Vi skall göra oss av med den stora expedithyllan i vitt som alla har och skaffa något mindre som inte inbjuder till att ha så mycket leksaker framme. R som är händig skall göra boklådor som jag skall måla (tänk biblioteklådorna på barnavdelningen), och vi skall rensa bort och plocka undan! Vi börjar snart bli lite redo för den stora renoveringen av ytskikten!

Tyvärr blir det ingen kurs för mig i maj. Det var för få anmälda. Lite tråkigt, samtidigt som jag får tid till att planera och fixa allt praktiskt till min firma.


Tänker så mycket på lilla Engla och hennes familj. Vilken otroligt vidrig människa. Vilken sorg för familjen. Tänder ett ljus för lilla Engla.....

1 kommentar:

syster A sa...

Ja, nu jädrar diggar ni loss!!!!!!!! Hoppas ni får skitkul!