lördag 19 april 2008

Lift och skötväska



Här ligger lilla Peppe och vilar gott. Maja har döpt honom efter en pepparkaksgose hon fick i julas. Den här underbara turkosa varelsen sydde mamma till mig när jag var en liten plutt. Syrran har en med grått hår. Tycker att det är mysigt att Maja har döpt den själv. Önskar att mamma fick veta det. Men det tror jag att hon gör!
Igår sydde jag hela eftermiddagen, med två otroligt snälla barn som lekte så snällt i vardagsrummet medans jag satt vid köksbordet. Det här med öppen planlösning är inte dumt alls. (I torsdags fick jag ingenting gjort på eftermiddagen och då var det bara en dammtrasa jag hade i handen, så dagarna kan verkligen skifta!) Jag sydde på måfå, allt har gått galant och jag har bara behövt sprätta en söm. Är galet stolt över mig själv! Ingen jantelag här inte! Att sitta och sy något åt sin fina dotter som man vet gör henne glad är härligt. Hon lekte med liften igår kväll innan läggdags, och vagnen fick följa med in i sovrummet när hon skulle sova. Skruttan!
Just nu sover tjejerna på balkongen och jag skall röja lite härinne i arbetstrummet/förrådet. Det behövs! Ikväll blir det någon tacovariant och en film! Helgmys på hög nivå. Imorrn åker vi till torpet! Äntligen!

3 kommentarer:

syster A sa...

Gud så fint!! Du är så duktig. Hade David inte haft feber hade vi fäljt med till torpet, men det står ju kvar.

Kram A

Cecilia sa...

Jag är inpregnerad på hög nivå!!!!!!!!

Kram C

Hanna sa...

"jag sydde på måfå" Haha, en kommentar som definitivt aldrig kommer att yttras av mig! Skulle behöva en personlig instruktör för att trä en symaskin;)

Superfint blev det! Och vagnen är så sanslöst cool - vill haaa!

Hoppas ni får det riktigt skönt ute vid torpet!