tisdag 17 juli 2007

Förlossningen tur och retur!

Har bundit mycket vätska den senaste tiden, och kände hur det kröp i fingrarna igår kväll plus att jag hade ordentlig huvudvärk. Hade druckit ordentligt med vatten, och inte varit ute så mycket i solen, så jag ringde till förlossningen för att höra vad de tyckte. Vi skulle komma in för att kolla blodtrycket och köra en remsa med bebbins hjärtlud för att se hur den verkade må, och om jag låg i riskzonen för havandeskapsförgiftning. Väl inne kollades bt som bara var bra, urinen som bara var bra, och en remsa kördes på hjärtljud och ev sammandragningar. En mycket mycket vild bebbi var uppe på 200 slag/minut vissa gånger, lugnade ner sig efter en stund, så barnmorskan fick en remsa hon var nöjd med. Hade en ganska ordentlig sammandragning under tiden jag låg där med elektorderna (?) på magen. Fick även träffa en läkare som konstaterade att allt såg bra ut. Skönt såklart, men nu får den gärna komma ut. Det kändes jättejobbigt att åka hemifrån från Maja, trots att faster plus pojkvän var här (kom hit på tre röda sekunder nästan! Tack!). Syrran tror att den kommer nästa vecka, jag hoppas hon har rätt! All personal vi träffade på förlossningen var toppentrevliga, hoppas vi får träffa de snart igen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att hjärtLUDEN var bra! Hahahaha!

Kram A

Anonym sa...

Men duuuu!! Här får man reda på saker ;);)
Spännande att det händer saker iallafall.
Kraam

Cec o Joss

Anonym sa...

Oj, oj... gud så spännande! :-) Snart får jag köpa bebiskläder då!? *S*
Jag gissar på att den Lill* kommer måndag den 23:e, det som skulle varit min älskade farfars 91-åriga födelsedag om han levt. :-)
Kram!

Anonym sa...

väntar ivrigt på att lilla liten ska komma ut...hoppas att allt är bra med er? Här är det ner räkning till semestern..2 dagar kvar..!!
KRAM

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej alla goa vänner!

Nu är det spännande...men inte i sikte än verkar(värkar-hahahhaha) det som! 23 vore toppen, på Majas 17-månadersdag!

Jättekram till er alla som jobbar, men snart snart har semester!