lördag 28 juli 2007

Full rulle hela dagen, men

det verkar inte som att det hjälper! Tror i och för sig inte på att "springa i trappor" , "dricka ricinolja", "storstäda" och dyl för att få igång förlossningen. Bebisen kommer när den är redo, även om både mamman och pappan och lilla storasyster har varit det länge!

Var ner en sväng på stan, åt lunch och kikade runt lite. Träffade på syrran, David, bästis + Jossan och gick sedan hem till oss och fikade. De underbara barnen gick i bredd och höll varandra i handen från gågatan hem till oss, och det är en ordentlig bit för små fötter! Det var en helt bedårande syn att se. Maja gick och tittade beundrande på Jossan (fem år) och marscherade ibland för att hon var så lycklig. Jag gick bakom och bara mös av stolthet! Kan tänka mig att vi gladde många med våra fina barn. Vid sådana här tillfällen önskar jag att jag hade haft en mobil med kamera. Är ju så totalt ointresserad av finesser, behöver bara kunna ringa, svara och smsa! Kanske tänka om?

En ledsen Maja behövde mamma efter sövningen ikväll. Hon ville inte sova och var så ledsen, så då sövde jag henne i famnen. Trots ont i ryggen så var det så otroligt mysigt. Hon är ju inte så tung, och man gör faktiskt vad som helst för det bästa man har. Känslan av att känna och höra hennes andetag bli lugnare och tyngre, se hennes ögon falla ihop och se hur hon gosar med svansen på leopard/giraffen är obeskrivlig. Att snart ha en till filur som får en att känna så starkt är svårt att förstå...... Vi längtar nu!

Igår kväll såg vi "Music and lyrics" med Hugh Grant och Drew Barrymore, bebbin kanske vill se ngt häftigare, som "Collateral" som vi såg på när värkarna för Maja hade börjat...?!!

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh jag minns precis hur det var att gå och vääänta! Tror faktiskt att jag testade vartenda utdrivningsknep som någonsin uppfunnits, haha! En dag sprang jag tillochmed upp och ner i trappan 25 gånger - det skulle jag inte ens orka med idag när jag INTE är gravid;)

På tredje plusdagen var jag så desperat att jag förförde sambon, trots obefintlig lust, och en kvart efter sexandet kom första värken. Så jag tror numera stenhårt på den berömda färdknäppen!:)

Hoppas bebbin känner sig redo för livet i stora vida världen snart snart! Och glöm inte att bara vila och ta hand om dig tills dess!