söndag 1 juli 2007

Tjej som kan sova!

Maja sov igår från fyra på em. till halv åtta imorse. Helt otroligt! Hon har mått bättre idag, men febern ligger runt 38.5 så feberfri är hon ännu inte.

Vi var och storhandlade idag, och vår lilla donna visade prov på storbarnsfasoner. Ville slänga sig på golvet och åla ur famnen på pappa....men hallå! Inte än, eller? Hörde henne när jag letade bebispresent, och tänkte att är det verkligen Maja som skriker så! Japp! Annars tyckte hon att det var roligt att sitta i vagnen, och höll krampaktigt i en tub med pepparotsvisp som hon skulle smaka på när vi kom hem. Inte gott!

På tal om att sova så hade Maja mer än gärna lagt sig redan vid fem idag, vi lyckades hålla henne vaken till sex-tiden. Hon har fått ett sådant enormt sömnbehov. Fast det kan ju bero på febern och att hon inte är riktigt kry än.

Vi kan nu bocka av en hel del från "göra-listan". Köpte blöjor, några tetror ersättning, nappar, amningsinlägg och en vällingdoserare som bebisens ersättning får vara i om/när den kommer att äta "mycket" ersättning. Tänker inte hålla på att pumpa ut och strula nu när vi har Maja. Ersättning fungerar utmärkt och den tiden som det tar att pumpa ut vill jag iställer ägna mig åt Maja. Jag tycker att hysterin kring amning är helt bortåt skogen.

Har sytt färdigt ovandelen till aktivitetsfilten, nu saknas bara fleecefilten. Det är sjätte filten jag gör! Tänkte lägga in alla filtar i bloggen så fort bebbins är färdig.

Kanske dags att pyssla lite nu!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla grisen, jag hoppas att hon mår bättre idag.
Skönt att ha litet gjort!

Kram C&J